Coca-Cola vs Pepsi

De cand lumea si pamantul Coca-Cola a fost sponsor oficial al Campionatului Mondial de Fotbal. Ce a insemnat acest lucru? Pentru organizatorii competitiei – bani si asocierea intrecerii cu marci de prestigiu. Impartirea unor valori precum traditie, calitate, istorie, etc. Ajuta la cresterea notorietatii competitiei. De parca ar mai avea nevoie. Pentru Coca-Cola – expunere. Sau vizibilitate. Spuneti-i cum vreti voi. Dar nu orice expunere. Ci premium. Adica..

.. pe de o parte, pe stadioane, pe materialele promotionale si oficiale ale competitiei tiparite sau digitale, inclusiv site-ul intrecerii, concursuri on-site sponsorizate de Coca-Cola, etc;
.. pe de alta parte, Coca-Cola are dreptul ca pe orice materiale promotionale sau spre vanzare, de la tricouri, sepci, mingi si pana la sticlele cu bautura branduite Coca-Cola sa alature propriei sigle pe cea a campionatului mondial precum si mentiunea sponsor oficial. De aici aceeasi asociere cu o competitie de prestigiu, etc, cei buni stau cu cei buni;
.. pe de inca o parte, obligat-fortat, televiziunile care transmit campionatul pun reclamele Coca-Cola chiar inainte de inceperea meciului sau a celei de a doua parti sau a unor emisiuni dedicate competitiei, respectiv imediat dupa incheierea lor cand se presupune ca oamenii sunt deja sau inca (dupa caz) in fata ecranelor.

Cum regulile de acceptare a sponsorilor exclud competitorii, Pepsi nu va fi niciodata sponsor oficial al campionatului alaturi de Coca-Cola. Ce face Pepsi? Pregateste o campanie de promovare pe TV si sticle dedicata fotbalului si incearca sa o lege cat mai mult de eveniment fara sa incalce legea. In 2006 cand campionatul s-a desfasurat in Germania, Pepsi si-a aratat muschii cu campania „‘Pepsi Max World Challenge”. Anul acesta vor face la fel, denumirea va fi foarte probabil legata de continentul african.

Cumparatorii vor vedea pe ambele sticle imagini reprezentand fotbalul. Putini vor constientiza cine este sponsor oficial, nici nu le va pasa cata vreme bautura stinge setea. La televizor spotul Pepsi nu va fi primul, va fi probabil al cincilea sau al saselea. Daca au noroc oamenii il vor vedea. Poate nu cei de acasa. Cei din piete si alte locuri publice in care vor fi proiectate imagini insa il vor vedea cu siguranta. Acestia sunt mai mereu atenti la ecran. Si uite-asa Pepsi profita de statutul Coca-Cola pentru a-si mentine in primul rand notorietatea la acelasi nivel, apoi pentru a-si creste vanzarile in luna de vara fierbinte a campionatului mondial. Bine, cu conditia ca spotul TV sa fie unul care sa starneasca zambete sau admiratia. Anul acesta vedetele care sunt alaturi de Pepsi in lupta cu Coca-Cola sunt Akon, Didier Drogba si Fernando Torres.

Bine, mai e un aspect, cel financiar, Pepsi va baga adanc mana in buzunar ca sa plateasca vizibilitatea marcii in fiecare tara in parte pe cand Coca-Cola, sa luam in calcul chiar numai televiziunea, are de profitat de pe urma statutului de sponsor oficial. Valoarea cu care participa la sponsorizarea competitiei este mult mai mica decat pretul echivalent in reclama al secundelor in care brandul este vizibil la televizor inscris fiind pe panourile care inconjoara terenul de fotbal iar vizibilitatea este la nivel global intrecerea fiind transmisa in toate tarile lumii.

2 Răspunsuri

  1. […] lumii intregi. Obiectiv Yingli Solar atins. Vizibilitate globala maxima. Am mai scris intr-un articol, aici, de ce e mai ieftin sa bagi bani intr-o competitie sportiva de nivel […]

  2. excelent materialul tau. Si reclama e una foarte simpatica. Mi-au placut. Intre cele doua companii lupta este acerba. Una e permanent in pozitia de lider, celalta vrea sa se metina cel putin pe pozitia urmatoare. Investitiile in publicitate sunt imense. Investitiile lor in publicitate sunt imense. Dar merita. A fi pe primele locuri la nivel mondial, inseamna ceva. La noi insa, firmele romanesti nu vor intelege niciodata sa investeasca mult in publicitate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: