Formula care a schimbat regulile jocului

Ati auzit de Gatorade, bautura energizanta cea mai folosita in lume pentru recastigarea tonusului in vederea unui nou efort fizic. La noi bautura este de doar trei feluri, le recunoasteti dupa culorile portocaliu, albastru si galben lamaie. In State insa, ei bine, ei au un sortiment ca pe marimea tarii si numarului de sportivi: Regular (8 feluri), seria G (3 variante), Shine On (pentru dimineata, inainte de antrenament, 2), Bring It (3 feluri), Be Tough (3 variante), No Excuses (5 feluri), seria G2 (6 variante), Elite (4 feluri).

34 de produse, fiecare cu segmentul sau de piata si cu advertising specific. Va dati seama ce efort de productie si promovare implica aceasta segmentare, sa-i convingi pe cei care fac efort sa le cumpere produsele, apoi sa le arate ca pentru fiecare dintre ei exista un produs si sa ii convinga ca acel produs este cel mai bun pentru stilul lor de viata si de munca?

Iata un exemplu concret: acum o saptamana au terminat productia la noua campanie dedicata seriei G2 de bauturi Gatorade, campanie ce include reclama la TV, pe Internet, outdoor si postere in salile de sport. Campania reliefeaza nu doar beneficiile cheie ale produsului – hidratare si putine calorii – ci si intensitatea efortului si nevoile sportivilor din mai multe ramuri sportive, intr-o incercare de a mari piata produsului.

Spotul TV este exceptional, va invit sa il vedeti mai jos si contrar marketingului actual, are doua mesaje foarte bine plasate in continut si context: „1/2 the calories. All the G.” si „Float like a butterfly, sting like a bee”. Acest al doilea mesaj reda cuvintele marelui boxer Muhammad Ali si se constituie si intr-un indemn pentru sportivi, oricum mesajele pur si simplu nu se intretaie unul pe celalalt, regizorul dand dovada de multa inteligenta in realizarea spotului.

Totul pentru o bautura care are in principal urmatoarele aplicatii: sa rehidrateze mai bine decat apa, sodiul mentinand senzatia de sete activa; sa readuca in corp sarurile minerale pierdute prin transpiratie; si sa furnizeze muschilor activi mai multa energie prin carbohidratii pe care ii contine. Iata si o reclama mai veche a aceluiasi G2:

Update (ca sa nu lasam carbohidratii neexplicati): carbohidratii sunt zaharuri care iti alimenteaza organismul cu energie. Ei pot fi simpli sau complecsi. Unde ii gasim:
– simpli: fructe, vegetale, lapte, produse lactate, bomboane, faina alba, zahar
– complecsi: paine, cereale (grau, secara, porumb, orz), vegetale bogate in amidon, legume (cartofi, fasolea boabe, lintea, pastarnacul, mazarea verde, prazul, soia, morcovul, ardeiul iute), orez, paste din faina integrala, nuci.
Sanatosi sunt carbohidratii complecsi, nu cei simpli pentru ca:
– carbohidratii simpli determina descarcari mari si rapide de insulina, urmate de stari hipoglicemice deloc placute;
– carbohidratii complecsi elibereaza insulina lent, prin urmare duc la un aport energetic constant si pe o perioada mai lunga de timp.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: