Publicitatea orala

America vorbeste. De la „Good morning America” – programul de stiri matinale al ABC News, trecand prin Oprah dupa-amiaza si pana la „Late Night Show” cu David Letterman, toata America vorbeste. Stirile insa vin si se duc, dupa doua-trei zile sunt deja uitate, noutatile la fel, dupa cateva saptamani sunt istorie. Oamenii de marketing au insa cate o sclipire care face lumea sa vorbeasca iar si iar de zici la un moment dat ca nu se mai opresc si ajungi si sa pui la indoiala veridicitatea celor povestite. Scriam alaltaieri despre initiativa Alfa Romeo de a promova cel mai mic pret printr-un poster dus in cel mai adanc loc de pe Pamant, fundul Gropii Marianelor, iata astazi un alt exemplu de reclama despre care s-a vorbit un an intreg in America, mai exact de la prima difuzare a ei la Super Bowl-ul de la inceputul anului 2009.

Este vorba de o reclama la cars.com, site-ul de vanzari online de masini. Reclama s-a pozitionat a doua in top dupa dimensiunea rumorii create. Pentru ca marketingul rumorii functioneaza cam asa: compania trimite un mesaj consumatorilor, acestia le povestesc prietenilor despre el, prietenii spun si ei altor prieteni si asa mai departe. Campania este despre un tanar neobisnuit care s-a nascut cu o doza incomensurabila de incredere in sine, lucru ce i-a usurat mereu viata si l-a facut sa depaseasca obstacole de netrecut pentru altii. Vine insa o vreme cand pana si cel mai de succes om are nevoie de un sfat intr-o alegere dificila: cumpararea unei masini.

Piata publicitatii este atat de aglomerata si advertiserii pun atat de mult accent pe preturi, discounturi si decizii imediate de cumparare incat aparitia unei reclame ce vorbeste despre valori si caractere, succes personal si incredere, duce la stergerea parca cu buretele a reclamelor dinainte si la intiparirea in minte a experientei descrisa in clipul proaspat vazut. Cand difuzarea este legata si de piata tinta in mod direct, fiind difuzata in pauza Super Bowl-ului urmarit de intreaga populatie masculina a Americii succesul este practic asigurat.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: