Reclama – un rau necesar

Traim printre reclame. Ele ne dicteaza cand ne ridicam din fotoliu, cand ne asezam in fotoliu, cand schimbam canalul sau postul la radio. Unele ne plac, altele ne incrunta, unele ne fac sa radem, altele ne scot din minti. Uneori ne conving sa incercam produsele sau serviciile promovate, alteori ne aduc aminte de experiente neplacute si ne indeparteaza si mai mult de brandul respectiv. Alteori, desi ne fac curiosi, ramanem fideli brandurilor preferate. In orice caz nu le putem ignora.

Pentru ca rolul lor este sa ne informeze, sa ne convinga sau sa ne reaminteasca faptul ca undeva este cineva care vrea sa ne vanda ceva. Reclama de informare este folosita in special cand o firma lanseaza in piata o categorie noua de produse. Obiectivul in acest caz e crearea unei cereri primare. Un feed-back pozitiv din partea primilor cumparatori va asigura baza de crestere a pietei pentru produsele respective.

Reclama de convingere are rolul de a ne determina sa incercam produsele sau serviciile promovate de compania respectiva pe masura ce concurenta se intensifica in domeniul respectiv iar produsele sunt acceptate de marea masa de consumatori. Mesajul este de tipul „marca sau produsul nostru ofera un raport calitate/pret mai bun”.

Reclama de amintire este foarte importanta pentru companii pentru ca ea mentine interesul cumparatorilor fata de produsul deja promovat. In lipsa ei consumatorii pot fi oricand atrasi spre alte produse promovate de firme concurente.

Ar mai fi reclamele comparative, destul de rare si periculoase mai mult din punct de vedere juridic decat comercial, mai ales cand comparatiile nu sunt corecte si se transforma in denigrari la adresa marcii rivale mentionate in reclama. Reclama comparativa este permisa in Statele Unite si Marea Britanie (remember reclamele la Pepsi cu referire explicita la Coca-Cola) si mai putin permisa in statele europene. In Romania de exemplu reclama berii Carlsberg avand mesajul „Cea mai buna bere din lume” este permisa, pe cand in Germania ea nu este permisa din considerentele de mai sus.

Fiind la capitolul comparatie si avand in minte reclamele noastre, va invit sa le comparam cu reclamele made in USA, 10 la numar in clipul de mai jos:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: