Cand calitatea e cea mai importanta..

Marks & Spencer si-a inceput activitatea in 1884 cand Michael Marks, un imigrant polonez in Anglia a deschis un mic bazar (Marks Penny Bazaar) in micul oras-port Hartlepool. 10 ani mai tarziu, in 1894, Thomas Spencer s-a alaturat lui Marks venind de la unul din furnizorii acestuia. Primul magazin numit Marks & Spencer a fost deschis in Leeds unde actualmente, pe locul magazinului, se gaseste acum un ceas comemorativ.

De atunci si pana azi reteaua de magazine a ajuns la peste 800 de magazine in 40 de tari, facand din Marks & Spencer cel mai mare retailer de imbracaminte din Marea Britanie si al 43-lea retailer in lume. Gama de produse consta in imbracaminte si alimente iar din 2000 accesorii de casa, mobilier si echipamente.

Secretul succesului? Calitatea. Initial misiunea sa a fost de a pune la dispozitia cumparatorilor din clasa muncitoare imbracaminte de buna calitate, croita cu gust si avand preturi accesibile sub eticheta devenita celebra si care il infatiseza pe Sf. Mihai. Dupa al doilea razboi mondial produsele alimentare introduse in sortiment au pastrat politica anterioara, calitate foarte buna la preturi accesibile. Dezideratul calitatii s-a bazat insa pe indeplinirea a doua obiective:

– concentrarea activitatii asupra clientului si organizarea ei asa incat sa faca fata in mod eficient schimbarilor nevoilor cumparatorilor; pornind de la acest punct de vedere firma s-a angajat intr-un proces de durata de angajare, pregatire si motivare a angajatilor care sa fie dispusi sa ofere servicii de calitate clientilor;

– vanzarea de produse de calitate care sa sustina promisiunile de marketing ale companiei, prin realizarea unui lant de valori: producatori de materie prima (fibre si fire), tesaturi, imbracaminte, vanzare. Astfel firma isi alege cu grija furnizorii si se implica in dezvoltarea acestora si in implementarea unor metode eficiente de productie si control al calitatii.

Realizarea in permanenta a acestor obiective simplifica practic activitatile firmei, scade costuri aditionale si contribuie la realizarea de profit. In 1998 Marks & Spencer a fost primul retailer britanic care a realizat un profit inainte de taxare de un miliard de lire sterline.

In loc de incheiere, misiunea companiei: „We sell clothing, food and homeware and we work hard to provide our customers with the highest quality products, service and shopping environments„.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: