Imagine pe spinarea adversarului

In urma studiilor facute intre clientii sai McDonald’s a decis diversificarea portofoliului de produse prin extinderea lui la produse pe baza de cofeina. Zis si facut. Si a aparut McCafe. Fapt ce din punct de vedere marketing reprezinta o amenintare directa la adresa Starbucks, cafeneaua oficiala a lumii.

Amenintare, ei as. De unde?! Starbucks chiar se bucura. Nu numai ca business-ul lor nu a cunoscut vreun regres, dat fiind faptul ca cel putin in mall-uri sunt prezente ambele retele, dar cifra de afaceri le-a crescut odata cu venirea McDonald’s in acest segment. CEO-ul Starbucks chiar a afirmat „McDonald’s made us better”. De unde pana unde? Curiozitatea i-a impins pe multi cafegii sa incerce ambele variante, rezultatul fiind favorabil Starbucks in ceea ce priveste calitatea.

Fara indoiala McDonald’s va avea de profitat prin oferirea produsului clientilor sai mai ales ca mamutul fast-food este agresiv cu publicitatea si preturile in aceasta perioada. Dar mai castigat a iesit, fara sa fi facut ceva in mod special, compania care a brevetat aceasta nisa, Starbucks. Pentru marketeri, este o lectie de retinut si aplicat atunci cand apare ocazia.

Un răspuns

  1. mi`ai facut pofta de cafea :))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: